Задати питання
Kонтактна особа*:
Телефон*:
E-mail:
Повідомлення*:
* відмічені обов'язкові поля


 

 

 

 

Інновації у виробництві

ДОПОВІДЬ
На Міжнародній Конференції в Москві

«Інноваційне управління бізнесом в Росії: адміністративні,
економічні і правові аспекти»

Інноваційна економіка - стратегія розвитку України, Росії та країн СНД

Стратегічним напрямком розвитку економіки Росії, України та інших країн СНД в даний час є створення інноваційної економіки. В інноваційній економіці під впливом наукових і технологічних знань традиційні сфери матеріального виробництва трансформуються і радикально змінюють свою технологічну основу, бо виробництво, що не спирається на нові знання та інновації, в інноваційній економіці виявляється нежиттєздатним. Для постіндустріального суспільства цю роль, перш за все, відіграють інформаційні технології і комп'ютеризовані системи, високі виробничі технології, що є результатом нових фізико-технічних і хіміко-біологічних принципів, і засновані на них інноваційні технології, інноваційні системи та інноваційна організація різних сфер діяльності людини.

Завдяки використанню інноваційних процесів заснованих на досвіді й аналізі сучасних тенденцій розвитку економіки провідних західних країн може бути сформована інноваційна економіка країни, яка не тільки забезпечить виробництво нових конкурентних, а значить і високо прибуткових товарів і продуктів, але і стабільне зростання економіки країни в цілому.

Відповідно до міжнародних стандартів інновація - кінцевий результат інноваційної діяльності, що отримав втілення у вигляді нового або удосконаленого продукту, впровадженого на ринку, нового або удосконаленого технологічного процесу, що використовується в практичній діяльності, або в новому підході до соціальних послуг.

Ми можемо назвати 5 основних шляхів інновації:

  1. Використання нової техніки, нових технологічних процесів або нового ринкового забезпечення виробництва (купівля - продаж).
  2. Впровадження продукції з новими властивостями.
  3. Використання нової сировини.
  4. Зміни в організації виробництва і його матеріально-технічного забезпечення.
  5. Поява нових ринків збуту.

Кожен з типів цих напрямків може дати поштовх у розвитку нового або удосконаленого продукту, зміни якого і забезпечать інноваційні процеси.

Інноваційний менеджмент в діяльності
науково-виробничої компанії «Бровари»

Ринок натуральних вітамінів в сучасному розумінні цього слова з'явився в Україні відносно недавно і по своєму динамізму може зрівнятися хіба що з ринком продукції високих технологій.

Досить точно відображаючи світовий ринок по спектру продукції, український ринок натуральних вітамінів має в той же час ряд особливостей, істотних з точки зору інноваційного процесу.

Протягом останніх років в Україні, Росії та інших країнах СНД зберігається стійке порушення в структурі харчування у дорослих і дітей країни. Наукові - дослідження і дані статистики свідчать про різке зниження споживання біологічно - цінних продуктів харчування: м'яса і м'ясопродуктів, яєць, риби, овочів і фруктів при одночасному стабільно високому рівні споживання хлібопродуктів, тваринного жиру, зернобобових продуктів, картоплі. У населення цих країн спостерігається «прихований голод», як наслідок дефіциту в харчовому раціоні різних вітамінів, особливо антиоксидантного ряду (вітамінів А, Е, С і К), і макро-мікроелементів (йоду, заліза, кальцію, фтору, селену).

Нераціональне, розбалансоване, полідефіцитне харчування сприяє розвитку і різкому зростанню серед дітей і дорослого населення Україні хронічних неінфекційних захворювань серцево - судинної системи, шлунково - кишкового тракту, хвороб обміну речовин і онкологічних захворювань, які набувають епідемічного характеру, завдяки чому розвиваються соціально обумовлені хвороби, такі як туберкульоз. «Прихований голод» загрожує фізичному й інтелектуальному здоров'ю нації в цілому.

Досвід багатьох країн свідчить про те, що послідовна комплексна державна політика у сфері харчування, спрямована на забезпечення всіх груп населення повноцінним і раціональним харчуванням дає позитивні результати в зниженні рівня захворюваності та поліпшення показників здоров'я дорослих і дітей. Коріння цього ринку проростає з системи забезпечення Радянського Союзу, яка, в свою чергу, була своєрідним продуктом «соціалістичної інтеграції», тобто системи поділу праці між країнами комуністичного блоку. При цьому роль основних виробників готових вітамінних форм відводилася Польщі, Угорщині, НДР, Югославії, в меншій частині Болгарії та Чехословаччині. А в СРСР концентрувалася хімічна промисловість, яка забезпечувала сировиною та напівфабрикатами виробників кінцевого продукту.

Таким чином, домінування іноземних виробників на вітчизняному ринку ліків і вітамінів було закладено з самого початку. Несприятливі тенденції в економіці в кінці вісімдесятих – на початку дев'яностих років зробили раніше існуючу систему забезпечення економічно неспроможною: купівля вітамінів за кордоном виявилася не по кишені ні державі, ні громадянам. Становище ускладнилося тим, що ціни на ліки стали визначатися ринковими механізмами, роль держави у лікарському забезпеченні впала до мінімуму. При цьому вітчизняні виробники вітамінів виявилися неконкурентоспроможними: неефективний менеджмент, нерозвинена технологія і слабкі стартові позиції поставили переважну їх більшість на межу банкрутства. В результаті за останні 6 років частка вітчизняної продукції на ринку вітамінів жодного разу не перевищила 50%, а за останні 3 роки вона постійно складає менше 40%.

Таким чином, інноваційний потенціал вітчизняного ринку сконцентрований в руках зарубіжних виробників.

Важливо відзначити при цьому, що з усіх згаданих вище стадій інноваційного процесу в Україні та країнах СНД на ринку вітамінів і фармацевтики реалізується в першу чергу маркетинг нових продуктів (види діяльності, пов'язані з виходом нового продукту на ринок); придбання сторонньої не упредметненої технології в формі патентів, ліцензій, і т.ін., а також придбання упредметненої інноваційної технології, на сьогоднішній день, є швидше винятком, аніж правилом. Причинами такої ситуації є як відсутність у вітчизняних виробників ресурсів, необхідних для повноцінної розробки нових вітамінних продуктів (близько п'ятисот мільйонів доларів на повний цикл розробки та впровадження одного оригінального лікарського засобу), так і особливості нормативно-правової бази, які не захищають піонера від практично миттєвого відтворення інновації.

Для впровадження інновацій фахівці нашої компанії звернули увагу на найбільш дефіцитні в організмі компоненти - жиророзчинні вітаміни - каротиноїди. Серед біологічно активних компонентів їжі, що здійснюють істотний вплив на здоров'я людини, важлива роль належить саме каротиноїдами. Каротиноїди є одним з основних джерел вітаміну А, нестача якого в організмі викликає порушення росту, процесів відтворення, діяльності нервової системи, призводить до зниження стійкості до різних інфекційних захворювань. Каротиноїди застосовуються в медицині для профілактики і лікування цілого ряду захворювань, при адаптації до впливу негативних факторів навколишнього середовища; в харчовій промисловості, в дитячому та громадському харчуванні з метою вітамінізації та поліпшення якості продуктів харчування; в кулінарії - в якості натурального харчового барвника; в тваринництві - для повноцінного кормового раціону.

В 1995 році науково-виробнича компанія «Бровари» спільно з відділом коферментів Інституту біохімії ім. А. В. Паладіна НАН України впровадило у виробництво найсучаснішу технологію переробки каротиновмісної сировини (свіжої моркви) в рамках Національної програми «Діти України».

Підприємство здійснює випуск харчової добавки до їжі під зареєстрованою торговою маркою «Карателька», яка є натуральним вітамінним комплексом: β-каротину з моркви, вітамінів Е і К, коензиму Q10, (склад: β-каротин - 20 мг, вітамін Е - 50 мг, вітамін К - 28 мг). Продукція «Карателька» виготовляється в готовій жиророзчинний формі для використання в харчуванні, як в якості добавки до їжі лікувально-профілактичної дії (салати, перші і другі страви, випічка та інше), так і в харчовій промисловості. В процесі виробництва використовується тільки екологічно чиста сировина українського походження. Це морква, яка вирощується на спеціальних паспортизованих полях під жорстким контролем якості і рафінована дезодорована виморожена і вибілена рослинна олія виробництва найсучасніших масложирових комбінатів України. Саме тому продукція «Карателька» дозволена для масового використання в дитячих установах і колективах, санаторно-курортному харчуванні дітей і дорослих, для вітамінізації харчування спортсменів.

Необхідно відзначити, що «Карателька» покращує зір, зміцнює нервову систему, захищає організм від стресів, відновлює сили, має імуномоделюючі та радіопротекторні властивості (захищає організм людини в умовах іонізуючого випромінювання та при інших несприятливих показниках: забрудненість в промислових центрах, важкі умови праці або навантаження у спортсменів та інше), нормалізує обмінні процеси в організмі, знижує ризик виникнення онкологічних і серцево-судинних захворювань, захищає організм на рівні клітини, зміцнює імунітет, поліпшує дихання клітин печінки. Особливістю продукції «Карателька» є те, що каротин зв'язаний з рослинними жирами, які добре засвоюються і забезпечують організм ненасиченими жирними кислотами, мають антиатеросклеротичну дію і являються основним у своєму роді натуральним лікувально-профілактичним засобом для поліпшення зору, як у дорослих так і у дітей. Особливо продукція необхідна для людей з високим навантаженням на органи зору і на організм в цілому (робота за комп'ютером, при підготовці спортсменів, важких умовах праці та інше). Разом з цим «Карательку» можна застосовувати при комплексному лікуванні термічних, хімічних і променевих опіків, обморожень, поранень і т.ін.

Застосування «Карательки» протягом 2-х тижнів збільшує вміст каротиноїдів в організмі людини на 70%, а вітаміну Е - удвічі. Також значне збільшення рівня вітаміну Е і каротиноїдів говорить про те, що «Карателька» є ефективним, додатковим засобом отримання вищевказаних біологічно-активних речовин. До складу «Карательки» входить також вітамін К, природний коагулянт, який має антибактеріальні та протизапальні властивості, а також поліпшує формулу крові.
Оскільки організм сам перетворює β - каротин (від слова «carrots» - морква) на вітамін А в міру необхідності в ньому, немає небезпеки накопичення токсинів, як у випадку з синтетичним вітаміном А.
Регулярне використання продукції «Карателька» - це надійний шлях забезпечення організму дорослого і дитини β-каротином, вітамінами Е і К, запорука надійного здоров'я та високих результатів при підготовці до спортивних та олімпійських ігор.

Наше підприємство працює з 2000 року і має величезний досвід застосування продукції «Карателька» при організації дитячого харчування на території Україні. Через управління науки і освіти обласних адміністрацій практично всіх областей України, здійснює забезпечення дитячих установ, шкіл-інтернатів та санаторіїв нашою продукцією для вітамінізації дитячого харчування, оскільки лише продукція «Карателька» з подібних натуральних комплексних вітамінних добавок має дозвіл санітарно-епідеміологічної експертизи Міністерства охорони здоров'я України на використання для вітамінізації харчування в дитячих установах і при санаторно-курортному харчуванні. Використання нашої продукції показало, що особливо в зимово-весняний період року, коли організм дитини ослаблений і у дітей виникає авітаміноз та посилюється захворюваність на ГРЗ і грип, після використання нашого вітамінного комплексу дитяча захворюваність по цих хворобах знизилася від 150% до 400% за різними дослідженнями дитячих установ.

Крім поліпшення зору, у дітей спостерігалося відновлення нервової системи після стресу і нервового перенапруження (гормон стресу при 2-10 кратному перевищенні рівня, приходив в допустиму норму), зміцнення імунітету і поштовх у розвитку дитини, нормалізація обміну речовин і набір ваги ослабленими дітьми, збільшення рівня гемоглобіну в крові до верхньої межі встановленої для дитини. Крім того наша продукція добре зарекомендувала себе в харчовій промисловості: для вітамінізації рибної продукції при виробництві спільним білорусько-німецьким підприємством «Санта Бремор» (м. Брест, Білорусь) та фірмою «Плеяда» (м. Боярка, Україна), для поліпшення якості та вітамінізації хлібобулочних виробів у хлібній та кондитерській промисловості, для покращення кольору і вітамінізації при виробництві маргаринів і майонезів найвищої якості, для вітамінізації різного дитячого харчування, в продукції ресторанів швидкого харчування - оздоровчому харчуванні. Особливістю використання продукції «Карателька» саме в харчовій промисловості можна назвати відсутність необхідності обов'язкової високотемпературної обробки продукції в технологічному процесі, так як сама продукція «Карателька» допущена для використання в харчуванні дорослих і дітей як готова до вживання продукція, що особливо важливо при виробництві пресервів, маргаринів, майонезів і різного дитячого харчування (м'ясного, овочевого і т.ін.). Технологія застосування визначається нашими фахівцями окремо для кожного виробництва та виду продукції, крім того, спільно з головним дієтологом України, нами розроблений рецептурник використання продукції «Карателька» як для суспільного і дитячого харчування, так і для харчової промисловості. Для харчової промисловості наша продукція виготовляється в 20-30 літровій харчовій тарі, що робить зручним її застосування на виробництвах.

Хотілося б відзначити, що заслуги нашого підприємства та продукція «Карателька» отримали високу оцінку на державному рівні - в 2004 році ТОВ «Науково-виробниче підприємство «БРОВАРИ» стало фіналістом Всеукраїнського конкурсу якості «100 кращих товарів України», який проводився Кабінетом Міністрів України та Держстандартом України. Цей конкурс довів високу якість нашої продукції, рівень професіоналізму технологів виробництва і високу організацію виробничого процесу.

На сьогоднішній день на підприємстві проводитися комплексна розробка та впровадження системи управління якістю харчової продукції ISO 9001-2001 та системи управління безпекою харчових продуктів HACCP як впровадження інновацій систем якості в інноваційному проекті.

Основний напрямок інноваційного розвитку компанії «Бровари»
- Зміцнення здоров'я на національному рівні.

Підсумувавши пророблену раніше наукову роботу і успіхи на ринку натуральних вітамінів науково-виробничого підприємства «Бровари», можна виділити наступні напрямки подальших інновацій, як в галузі харчової промисловості, так і в галузі охорони здоров'я:

  1. Розвиток продажів продукції «Карателька» на ринках Росії та країн СНД, на території країн Євросоюзу (напрямки по вітамінізації харчування дитячих колективів, застосування продукції в акушерстві та гінекології, застосування як засобу для загоювання в опікових центрах, вітамінізація виробництва дитячого харчування натуральним вітамінним комплексом (розробка та випуск цілої лінії живлення без використання хімії) і т.ін.).
  2. Розробка і випуск на ринок України, Росії та країн СНД нових видів продукції на базі впровадженої продукції «Карателька» - виробництво повністю натурального вітчизняного «Пантенолу» і засобів після засмаги (в тому числі від сонячних опіків) на базі вивчених властивостей продукції «Карателька».

Таким чином через інновації в вітамінізації і зміцнення здоров'я дорослого та дитини, на національному рівні, ми можемо прийти до будівництва інноваційної економіки, як найбільш перспективної форми розвитку України, Росії та інших країн.

Яндекс.Метрика G Analytics
сайт створено компанією создание интернет сайтов